KANON filmowy/serialowy
Na początek tytuły, które się w Waszych wyborach/propozycjach powtórzyły.
- Skazani na Shawshank, reż Frank Darabont (5)
- Grand Budapest Hotel, reż. Wes Anderson (4)
- Stowarzyszenie Umarłych Poetów, reż. Peter Weir (4)
- Incepcja, reż. Christopher Nolan (3)
- Jutro będziemy szczęśliwi, reż. Hugo Gélin (3)
- Bękarty wojny, reż. Quentin Tarantino (2)
- Boże ciało, reż. Jan Komasa (2)
- Czas na miłość, reż. Richard Curtis (2)
- Forrest Gump, reż. Robert Zameckis (2)
- Gladiator, reż. Ridley Scott (2)
- Interstellar, reż. Christopher Nolan (2)
- Mechaniczna pomarańcza, reż. Stanley Kubrick (2)
- Misja, reż. Roland Joffé (2)
- Mulholland drive, reż. David Lynch (2)
- Popiół i diament, reż. Andrzej Wajda (2)
- Ran, reż. Kurosawa Akira (2)
- The Shining (Lśnienie), reż. Stanley Kubrick (2)
- Titanic, reż. James Cameron (2)
- Gambit królowej (2) – serial
- Teoria wielkiego podrywu (2) – serial
Cała LISTA KANONU FILMOWEGO zawiera 158+26 pozycji filmowych w kolejności alfabetycznej wg tytułów.
Ilość propozycji chyba zaskakująco niewielka. Wydawać by się mogło, że film jest chętniej wybieralnym medium (choćby ku rozrywce…) a jednak po pierwsze polecamy książki 🙂
Wśród filmowych wyborów znalazły się m. in. takie komentarze.
Charité (serial ), reż. pierwszego sezonu Sönke Wortmann, Anno Saul – opowiada o losach niemieckiego szpitala i jego personelu m.in. Roberta Kocha. Pierwszy sezon opowiada o czasach rządów Bismarcka, a drugi o II wojnie światowej. Serial porusza wiele ważnych problemów np. antysemityzm, homofobię czy umiejętność zrozumienia drugiego człowieka.
Film z 2002 r. z nominacjami do Oscara i Złotego Globu dla najlepszego filmu zagranicznego, epopeja rozgrywająca się w Chinach 2000 lat temu. Jest to jedyny film tego gatunku, który mi się spodobał, gdyż generalnie sekwencje walk i bitew są nie dla mnie. Ale to jest istna uczta dla miłośników barw.
Tytuł: Hero, reżyser: Zhang Yimou
Er ist wieder da, w reżyserii Davida Wnedta – historia, w której pewien wąsaty malarz (imieniem Hitler) budzi się w dzisiejszych Niemczech. Na pierwszy rzut oka, opis może wydać się nieco mroczny, lecz film jest bardzo zabawny i jednocześnie mądry, można z niego wyciągnąć ważne nauki.